En spontan trip till LALALAND

På min första standbydag i onsdags vart jag utkallad till L.A vilket blev en trevlig överraskning på många sätt - jag älskar L.A + att det är enda turen så man får fyra dagar ledigt efteråt (pga tidsskillnaden) så helt plötsligt skulle jag få helgen ledig.

Det gjorde att jag direkt mailade & frågade om jag kunde efteranmäla mig till helgens agilitytävlingar i Dala-Floda! Det gäller att ligga & försöka tävla när tillfälle ges😜. Men mer om det i ett annat inlägg.

L.A flygningarna är långa & kan vara rätt påfrestande, men hade härligt crew vilket alltid underlättar. Väl framme hade jag bestämt mig för att för en gångs skull inte göra någon utflykt, utan att chilla nära hotellet i Venice beach istället.
Så jag, Tic & Mia gick till stranden för att sola & för att bada (första gången för min del i Venice. Alltid så kallt i vattnet annars!)

Jag älskar verkligen känslan att gå i Venice. Det är något särskilt .
Ser ut som jag & Tic håller händer men så är inte fallet 😂
Betydligt mildare temperatur än i Florida 😂
På kvällen var vi ett större gäng från Crew:et som gick & åt tacos på Baja Cantina
Karin & jag!
Så lustigt, det kom förbi en gratis tuktuk liknande taxi som körde runt folk pga sponsring, så vi fick gratis skjuts tillbaka till hotellet ;)
Morgonen efter gick jag ned till vattnet vid marina del rey
Såg 20-30 stingrockor när jag doppade fötterna i havet. Spännande!
Sen hängde jag vid poolen ett par timmar för mig själv för att samla energi till hemturen som är en ren nattflygning i svensk tid.
I augusti väntar två långturer till Chicago och sen en massa kortlinjeproduktion!

På strandbröllop på Treasure Island, Florida

Hejsan! Semestern försvann i ett naffs & i måndags landade vi i Sverige igen. Igår var min första arbetsdag efter semestern & vart utkallad på standby till Los Angeles 😂. Så det är bara att låta jetlagen fortsätta helt enkelt ;)

Sist jag skrev berättade jag att vi skulle iväg på Mara & Marcus bröllop, så här kommer bilder från en väldigt härlig & minnesvärd dag!

Från vårt motell- redo för bröllop!
Från Taihitian motel
Vi tog bilen till precis där ceremonin skulle hållas & jag höll på att få stressmjäll då vi hade svårt att hitta parkering & jag ville verkligen inte komma försent! Men till slut hittade vi en, mötte upp alla (vi var 12 stycken, deras familjer plus tre amerikanska vänner. Många som av olika anledningar inte kunna ta sig så pass långt bort för ett bröllop men dom var lika glada för det). Vi slussades ned till stranden där vita stolar var fast i sanden. Så mysigt! Inte många tårar var torra under den fina vigseln som hölls på engelska. Har inga bilder från vigseln, men inväntar på proffsbilderna från bröllopsfotografering.
Med fina Mara & Marcus! Så himla glad för deras skull, det är verkligen äkta kärlek när man ser på dom!❤️
"Flaaaaaare"
Med min egna snygging ❤️
Det var perfekt väder under ceremonin (molnigt) men sen när vi alla drack champagne kom solen fram & alla började svettas 😂
Sen drog vi alla i olika bilar för att köra tillbaka mot Miami & Fort Lauderdale där festen skulle hållas!
Vi stannade vid en asiatisk buffé för att äta oss mätta innan vi fortsatte!
I Fort Lauderdale vart vi uppgraderade till ett större rum & hann snabbt göra oss i ordning innan vi gick till Hilton hotellet där mottagningen skulle hållas. Hur fin är inte Rawaz då? Så glad att ha honom 💗😊
Vi hade en egen del av lokalen med egen bartender och fri bar! Behöver jag säga att det vart en lyckad kväll?
Maten var så goood. Gillar att den inte var klassisk bröllops-aktig
En helt underbart dygn & vi mådde som vi förtjänade dagen efter 😂. Men vad gör det om 100 år!

Liknande inlägg

Rooadtrippin' till Treasure Island

God morgon! Har precis vaknat upp här på Tahitian motel på Treasure Island. (Idag ska vi på bröllop yaaay!)

Så igår efter förra inlägget gick vi över till hyrbilsfirman Sixt för att hämta ut vår cab mustang som vi hade bokat för några veckor sedan. Snubben bakom disken sa att den precis hade kommit in men att det skulle ta 20 min att få den städad, så vi kunde få uppgradera bilen till en BMW istället (för mer pengar såklart) men det tackade vi nej till. 20 min är okej och vi ville åka vår cab. Men vi fick vänta i 50(!) min och till slut var jag så jävla irriterad. Vi pratade med honom flera gånger och han kändes så nonchalant och när jag till slut sa "vi har en tid att passa, du sa 20 min" varpå han svarade "ja men jag erbjöd en annan bil" så såg jag rött. Meeeeen jag sa inget olämpligt, jag visade nog bara med mitt bitch face hur arg jag var Haah!😂😂
 Till slut fick vi bilen och kunde brumma iväg!

Vi stannade vid den superstora gallerian Sawgrass Mills för lunch & shopping av bröllopspresent innan vi begav oss iväg igen. USA har så många långa & raka vägar, vilket gör körningen rätt trist. Just denna sträcka bjöd inte på alltför många läckra sevärdigheter men vi lyssnade på musik & åt sockriga kanelbullar istället.

I vår fina mustang!
Realityn av nedcababt
Bron över till Treasure Island
Vi ville hinna ut på stranden till solnedgången
Så häftiga moln!
Sen åt vi på denna fantastiska lilla resturang: Schrimpys blues bistro! Jag hittade det på tripadvisor och såg inte ut att vara mycket för världen utanför, men så trevligt & så jävla gott! Räksoppan till förrätt var fantastiskt och crab cakes:en likaså! Nomnomnom!