Mumford & sons på Sziget festival!

Halloj! Två trötta själar här på Budapests flygplats, i väntan på att bordingen med Finn air ska börja. Tänk att två veckor redan är förbi! Men vi har verkligen hunnit med mycket och haft tid för avkoppling.
En riktig toppensemester och jag kommer pö om pö skriva mer om vad vi har gjort.

Igår var det iaf dags för den riktiga anledningen till varför vi åkte till Budapest och till varför vi valde att ha semester i Europa istället för att åka till Asien: Mumford & sons!

Yes, jag fick reda på i början på sommaren att Rawaz favoritband skulle spela på Sziget festivalen och tänkte att detta blir en perfekt 30 års present (han fyller om en vecka). Allra helst hade jag överraskat honom helt & hållet med hela resan, men det kändes övermäktigt & det skulle även spegla vart vi skulle semestra nånstans, så han har vetat om det.

Vi tog pendeln ut till festivalen och tåget var proppat med festivalglada människor, många tjejer hade glitter i ansiktet och jag fick en riktig Rio carneval känsla.

Förbered er på en bildbomb:

Vallfärden mot entrén.

Festivalområdet var så sjukt mycket större än Vad jag hade räknat med. Fanns flera olika arenor, så otroligt mycket olika stånd som serverade både mat och alkohol samt en massa aktiviteter. Campingen där många bodde var massivt!
Stämningen var verkligen på topp och vi vart taggade och exalterade!

En trance fest. Jag hatar(!) trance av botten av mitt hjärta. Så här sprang vi snabbt ifrån 😂
Food court område.

Sen såg vi en riktigt häftig grej- en Sky bar! Som bokstavligen var en Sky bar. Man blev fastspänd i sitt säte & för biljetten ingick en drink, sen hissades man tillsammans med hela baren upp 45 meter i luften! Sjukt häftigt och med magisk utsikt!

Området nedanför började tömmas, alla vallfärdade till stora scenen och kvällens akter.
(null)
Som en behagligare tur med Frittfall. Plus att man fick dricka alkohol 😂.

Sen begav vi oss till stora scenen där vi började kriga oss fram. Medan Bastille körde kom vi ungefär halvvägs. Dom var förresten väldigt bra och gav en skön stämning live.

Sen kom Mumford & sons! Dom var otroligt duktiga live, fantastiska musiker och the lead Singer har en otrolig röst. Jag kan inte alla låter såsom Rawaz kan, men jag uppskattade verkligen konserten!

Var dock sååå öm i benen och fötterna. Fasiken jobbigt att stå på konsert 😂.

Glad kille ❤️.

Efteråt mötte vi upp våra kollegor Josefine, Hanna, Sofie och deras kompis som är på festivalen hela veckan. Vi drack onödigt dyra ice bucket drinkar (som mest bestod av vatten. Jag fick till och med ett glas rosé som ever bubbelvatten! Snacka om att jag klagade haha).

(null)

Det vart en sen natt & till slut var jag såå trött, hungrig och hade så ont i mina fötter 😂😂. Vi fick vänta en timme i taxikön och jag däckade på hotellet vid 05.

Otrolig rolig kväll iaf och jag är så glad att jag kunde göra detta för Rawaz, kändes som en bra 30 års present 😊.