Los Angeles ☀️💫 (bildbomb)

Hemma igen efter 50 h i Los Angeles!
Tänk att det var mitt andra hem 2016 (flög dit jämt kändes det som. Var där 17 gr typ). Sist var i april & vi har tyvärr bytt hotell från Marina del Rey vid Venice till närmare flygplatsen. Stället är off och inte speciellt roligt. Men nu när vi hade längre stopp gjorde det inte så mycket för man hann iväg på äventyr ändå.

Det var ett halvår sedan jag sist flög långt såvar  precis på håret att jag fick en långtur nu (man behöver flyga på en flygtyp minst en gång var 6e månad för att behålla certet).
Väl framme var vi en del i crew:et som tog en uber till Manhattan beach där vi precis hann se solnedgången, för att sedan äta hamburgare vid stranden. Vi landade på deras julafton så fanns inte så mycket som var öppet.

Efter middagen åkte vi förbi Candy cane lane som är några kvarter nära LAX flygplats där alla hus har gått bananas med julpyntning. Sååå mysigt haha! Älskar sånt😍.

Efter att ha varit vaken i 24 tvärslocknade jag.
Följande morgon försökte jag och kollegan Olivia hyra bil, men efter två timmar av köer & kaos (hej juldagen) gav vi upp, utan fick istället skjuts av några andra kollegor till Abbot Kinney road. En supermysig "hipster" gata nära Venice.

Där åt vi frukost på mitt favoritställe: Butcher’s daughter.

(null)

När vi var mätta & belåtna gick vi ut på Venice beach.
Som jag har saknat att promenera där! Det är rätt sunkigt, mycket uteliggare & man känner weed doften konstant. Men, jag gillar området & stämningen. Den breda stranden, vågorna och palmerna gör ju väldigt mycket också.

Cirka 18 c i solen också, riktigt skönt!
Vi gick till Santa Monica & gick runt vid Pacific park.

Jag & Olivia. Sån skön tjej! 😊

3rd street promenade.

Sedan åt vi middag på mitt L.A stammis ställe: Blue Plate taco! Fantastiskt gott!

Och sedan frukost nästa dag på hotellet innan det var dags att flyga hem!

(null)

Det var ett perfekt jobbstopp. Jag har gjort mycket i LA & ville tillbaka till mina gamla kvarter och bara njuta av standard sakerna, och Olivia hade inget emot det. Vi hade sjukt roligt och detta kommer jag verkligen sakna när jag slutar flyga helt. Det är något särskilt med detta.
Det här var ju förmodligen min sista L.A tur, så vem vet när jag kommer tillbaka nästa gång.

Nu har det tagit lite på krafterna att komma tillbaka med sömnen, och sen åker jag till NY den 2/1 med jobbet. Förmodligen sista långturen ever. Konstigt.

Uraxs tävlingskarriär

(null)

Urax, min första riktiga tävlingshund. Som vi provade oss fram & så många kurser vi gick. Jag tycker så många olika sporter är roliga, så han fick prova på mycket.

Tyvärr gick 5,5 år "åt" med sparsamt lite tävlingar då jag jobbade på flyget och levde för att få schema bara en månad framåt. Vi missade oerhört mycket tävlingar och allt tog längre tid för oss att komma framåt. Inte för att det rörde Urre ett dugg, bara jag som tycker det är synd att han inte hann visa all sin fulla potential.

Men vi skrapade iaf ihop under hans livstid:

• Hoppklass 3
  • Agilityklass 2
  • 1 cert i freestyle klass 3.
  • Fyra raka förstapris i gamla lydnadsettan.
  • Bara ett uppflytt ifrån diplom i rallylydnad fortsättningsklass.
  • Uppflyttad till HTM2.
  • SM brons i kickbike 2013 & 2014.

Tyvärr hann han inte bli freestylechampion som var mitt mål. Livet blir inte alltid som man har tänkt sig. Men så mycket roligt vi har haft det på tävlingsbanorna. Hur han, trots sin storlek, ibland var snabbare eller jämställd med alla BC’s på agilityplan. Folk som kom fram & var förvånade över hans smidighet trots att han de flesta åren såg ut som en Chewbacca. 😂 Han har varit så rolig att tävla med i alla sporter, det har främst varit freestylen som har varit det "svåra" och där vi fick kämpa mycket.

Men som jag har lärt mig. Tack bästa U. Alla kanske inte fick se din fulla potential men jag såg ❤️

(null)
SM brons på Barmarks SM i grenen kickbike 2013.

U-SM 2011. ⬆️

Agria freestyle cup på Hundmässan.

❤️
Jag saknar honom så mycket.

Julafton 🌲🌟

Hoppas ni alla har haft en sådan julafton som ni önskat er😊. Jag är nu på väg till Arlanda för att flyga till L.A med jobbet. Lite trött är jag men ska bli spännande med en långtur, var ett halvår sedan sist. Insett att jag har jobbat julafton eller juldagen de senaste tre åren. Får se om jag lyckas få en helt ledig jul nästa år, eller om jag då står i tullfiltret någonstans 😅.

I söndags åkte jag & Loke ned till min mamma i Gnesta, för att fira jul med henne, hennes man Lars-Åke och min pappa. Jag är så van att mina föräldrar är så goda vänner och firar jul (och annat) tillsammans att jag inte ens regerar på att det är väldigt lyckosamt.

I två dagar åt vi en massa gott som mamma gjorde (mycket vilt då Lars-Åke nyligen skjutit hjort), och en massa kex med ostar, choklad, pepparkakor & allt som hör julen till. 😊

Jag gick en långpromenad med Loke på söndagen men fick sällskap av mamma på julafton, då gick vi en mil i strålande sol & snö! Kan inte minnas den kombinationen när det både fanns snö & sol på julafton i Stockholm senast ?
Pappa & Loke❤️😊.

(null)Julaftonsmorgon.

Efter den mysiga middagen så körde jag hem för att packa det sista till L.A. Pappa ska ta hand om Lokes dagarna jag är borta. Första gången jag är borta mer än ett dygn ifrån honom.

(null)
Mysig liten jul. Men känns så konstigt att vara i Kärrstugan utan Urax. Jag hade varsin julscarf till dom i år... Ursh det är så jäkla jobbigt det här. Saknar honom så mycket. Så trots att mitt humör inte var på topp i år vart det ändå mysigt.
Lokes första jul med oss iaf och han sprider så mycket glädje 💕