Första dagen i Tel Aviv 🌺

God morgon! 😊
Har redan flugit ett leg och ska strax flyga nästa. Knappt så semestern börjar innan den slutar, varför går tiden så fort? 🤔

Förra måndagen åkte jag och Rawaz som sagt till Tel Aviv i Israel, en resa vi har pratat om tidigare och som båda var sugna på, då ingen av oss hade varit där tidigare. Ett land man har hört mycket om, men känner få som har varit i.
Vi åkte som vanligt på våra id biljetter (jobbförmån där man kommer med i mån av plats) och nedresan åkte vi först business med turkish airlines, till följd av de två sista platserna i ekonomi från Istanbul till Tel Aviv.

(null)

Väl framme i Tel Aviv hade Rawaz redan kollat upp hur vi skulle ta oss till vår lägenhet som vi hade hyrt via AirBnB och vipps var vi framme efter en tåg och bussresa. Rawaz är verkligen fantastisk på en mängd olika vis, men jag älskar verkligen hans guideliknande beteeende och att han alltid kollar upp saker och ting så jag själv slipper😂. Blir så bortskämd!

Vår lägenhet var en helt okej etta, centralt placerad med 100 meter till stranden! Vi hade kollat på att boka hotell, men det var så fruktansvärt dyrt så det var inte ens ett alternativ. Vi bytte om snabbt och gav oss ut till strandpromenaden och promenerade till en resturang som han hade kollat upp. 😊

Åt fantastisk sea food mat och tittade på solnedgången.

Sjukt trevligt ställe dit vi gick tillbaka.
(null)
Sen vart det öl på Mike’s place.

Dags att jobba nu, blir mer bilder senare! 😊