Mer bilder från Tel Aviv!

Det är en månad sedan jag och Rawaz åkte till Tel Aviv och jag har fortfarande inte visat alla bilder än. Jag har iaf gjort ett arkiv som heter Israel 2018 där jag samlar inlägg om resan för den som är mer intresserad.

Nästan varje morgon åt vi frukost på samma ställe som vi fortarande inte vet vad det heter (stod på hebreiska) men det var såå mysigt & god mat med trädgårdsinredning. Här kunde det lätt bli en mimosa eller två😋.

En annan frukost:

Precis bredvid caféet började Carmel market , en poppis marknad i Tel Aviv. Fullt med olika stånd av Mellanöstern mat och kryddor, till smycken och de vanliga turistkramset som finns i alla länder.

(null)
Så mycket fina och färska grönsaker!

Överallt var fasaderna pimpde av blommor och växter!😍

Vår tredje dag fick vi vara med om de sjukaste hagelskyfallet jag har varit med om! Från ingenstans började det "Thailands regna" och hagel stora som golfbollar kastades omkring och studsade upp. Vi gömde oss på ett café tills de värsta hade lugnat sig, sen sprang vi snabbt till resturangen The Prince som Rawaz hade googlat fram. En liten entré som ledde upp till både en takbar och en inomhusdel, där vi åt en väldigt god middag. (Vi kom tillbaka dit vår sista kväll också och satt då ute).

(null)

Vi var de första gästerna (vi fick till och med komma in innan öppning) och vart serverade en en trevlig local dude som gav oss massa turist tips😊.

Nedanför The Prince .

Att se unga militärer (det är allmän värnplikt för både män som kvinnor) överallt med gevär var konstigt först men blev sedan en vana. Jag minns en gång när vi skulle åka buss så var jag orolig över om jag kunde ta med mig min kaffe på bussen, så kom en militär förbi med vapen och gick på före mig. Då kändes det som allt borde vara okej 😂.

Sen hängde vi flera dagar på stranden som var sjukt fin och mjuk. Mycket bättre än stranden i Platanias på Kreta samt Kamala i Phuket.

Sååå det var lite bilder från vardgarna. Nästa Israel-inlägg får bli om döda havet 😊.